sanat mekanı sunar


Alt Sanat Mekânı’nda Rania Stephan ile Film Atölyesi


Rania Stephan, Fotoğraf: Batu Tezyüksel

26 Ocak Perşembe, 19:00Soad Hosni’nin Üç Kayboluşu gösterimi ve Rania Stephan’ın film üzerine konuşması
Soad Hosni’nin doğum günü kutlaması

27 Ocak Cuma, 13:00 – 19:00 – Stephan’ın diğer filmlerinin gösterimi ve Rania Stephan’ın moderatörlüğünde filmler ve süreçleri üzerine tartışma

28 Ocak Cumartesi, 13:00 – 19:00 – Atölye katılımcılarının üzerine çalışmakta olduğu düşünce, film veya kurgunun Rania Stephan ve diğer atölye katılımcıları tarafından değerlendirilmesi. Her sunum 15 dakika uzunluğundadır.

Bu atölye hareket eden görüntülerle çalışan, Rania Stephan’ın işleriyle ilgilenen, kendi üretim süreci üzerine diyalog kurmak isteyen herkes için düşünülmüştür.

Rania Stephan kısa ve orta uzunlukta videolar, filmler ve yaratıcı belgeseller yönetmiştir. Bu işlerde film türleri iç içe geçer ve bazı başlıkların uzun vadeli araştırması görülür. Ülkesinin sarsıcı gerçeklerinden yola çıkan belgeselleri, politik olaylara kişisel bir bakış açısı getirir. Stephan, işlenmemiş görsellere, şefkat ve mizahla yakalanan rastlantıların şiirselliğini katar.

Arşivsel materyal kullanımı Stephan’ın işlerinde süreklilik gösterir. Hareket eden veya etmeyen görüntüleri kullanarak, görsellerin arkeolojisine, kimliğe ve belleğe odaklanır. Son dönem işleri ise günümüzde yankılanan, unutulmuş görsel ve sesleri araştırır. Sanatçı, bu ögeleri yenileriyle yan yana getirerek, bir anlam çeşitliliğini keşfe çıkar ve anlatıların ve duyguların yenilenmesine sebep verir.

Soad Hosni’nin Üç Kayboluşu, Rania Stephan’ın ilk uzun metrajlı filmidir (Sanatçı Ödülü: Sharjah Biennial 10, 2011; Renaud Victor Ödülü: FID Marsilya Uluslararası Sinema Festivali, 2011; En iyi Yönetmen Ödülü: Doha Tribeca Film Festivali, 2011).

Stephan son dönemde Bidayyat adlı Suriyeli genç yönetmen ve belgeselcileriyle çalışan STK’nın bir üyesidir.

Atölyenin dili İngilizce’dir.

Rania Stephan (d. 1960, Lübnan) Beyrut’ta yaşayan bir yönetmen ve sanatçıdır. Yakın zamanda Marfa Projects’te (Beyrut) On Never Being Simply One adlı tek kişilik bir sergi gerçekleştirmiştir. İşlerinin gösterildiği yerlerden bazıları: Home Works 7 & 6, Beyrut, 2015 ve 2013; Sharjah Art Foundation Biennale Film Program, Şarca, 2015; Berlinale Forum Expended, 2015; Zawiya, Kahire, 2015; Parle Pour Toi, Marian Goodman Gallery, Paris, 2014; Institute of Contemporary Arts (ICA), Londra, 2014; British Film Institute, Londra, 2014; DokuArts, Berlin, 2014; On the Edgware Road, Serpentine Gallery, Londra, 2013; National Gallery Sydney, Sidney, 2013; Rotterdam Uluslararası Film Festivali, 2012; dOCUMENTA 13: Kahire Semineri, Kahire, 2012; Chicago Uluslararası Film Festivali, 2012; Sharjah Biennial 10, Şarca, 2011; MoMA PS1, New York, 2011; Serpentine Gallery, Londra, 2011; Ashkal Alwan, Beyrut, 2011; LUMA Ödülleri, Arles Festivali, 2011; Lübnan Pavyonu, 53. Venedik Bienali, 2009; Paris Sinema Festivali, 2007. Memories for a Private Eye [Bir Özel Dedektif için Hatıralar] adlı üçlemesinin ilk bölümü 2015’te gösterime girmiştir; şu anda ikinci ve üçüncü bölümleri üzerine çalışmaktadır. Stephan, La Trobe Üniversitesi’nde (Melbourne, Avustralya) lisans eğitimini Sinema alanında tamamlamıştır. Yüksek lisans eğitimini Université-Paris VIII’de (Nanterre, Fransa) almıştır. Stephan’ın işleri Museum of Modern Art (MoMA) ve Fondation Louis Vuitton (Paris) koleksiyonlarında yer alır.