GEÇMİŞ ETKİNLİKLER


a.k.a. (also known as) performans serisi
Berk Çakmakçı a.k.a Age Reform
Batool Mohamad a.k.a. Em-El-Beat
Richard Eigner & Roman Gerold a.k.a. Ritornell
Ali İbrahim Öcal & Merve Şendil a.k.a. XXX



Görsel sanatçının izniyle kullanılmıştır.

Kasım ayı boyunca her çarşamba saat 19.30’da Alt Sanat Mekânı’nda bir performans serisi gerçekleşecek. a.k.a Performans Serisi, ağırlıklı olarak başka disiplinlerdeki sanat pratikleriyle tanınan, Berk Çakmakçı, Richard Eigner ve Roman Gerold, Batool Mohamad ve Ali İbrahim Öcal ve Merve Şendil’in ses projelerine odaklanacak. Küratörlüğünü Asena Hayal’ın üstlendiği, bir dizi konser biçimini alacak bu sergide, hem yerel hem uluslararası görsel sanatçı ve sanatçı müzik gruplarının canlı performansları yer alacak.

a.k.a[1] Performans Serisi’nde yer alan sanatçılar, görsel sanat geçmişlerinin bir sonucu olarak ses ve performansa plastik bir yaklaşım gösterir. Örneğin, Age Reform adıyla sahne alan Berk Çakmakçı, pop müzikte sık rastlanan, çağdaş sanatta da aşina olduğumuz bir tema olan appropriation (sahiplenme) stratejilerine, kültürel ve teknik boyutlarını inceleyerek odaklanır. Benzer şekilde, Em-El-Beat adıyla tanınan Batool Mohamad, analog sesleri elektronik ortama taşır. Kaydedilmiş ve makina çıkışlı sesleri birleştiren Em-El-Beat’ın performansları bu iki kategorideki ses malzemelerinin benzerliklerinin altını çizer.

Richard Eigner ve Roman Gerold’un ortak ses projesi Ritornell ile Merve Şendil ve Ali İbrahim Öcal perküsyonun heykelleşme olasılığını değerlendirir. Davul vuruşları ile bu vuruşların bilgisayar çıkışlı çeşitlemelerini bir araya getiren Ritornell, neredeyse sadece ses ile çalışan Eigner’in görsel-işitsel sanat pratiğinden ve bir besteci olan Gerold’un profesyonel birikiminden beslenir. Ritmik nitelikler ve ses dizilerinin düzenlenmesi Merve Şendil ve Ali İbrahim Öcal’ın işlerinde de öne çıkar. Öcal su damlalarını, geleneksel ritim enstrümanlarını ve çeşitli ses kaynaklarını barındıran bir aleti bir araya getirirken Şendil ritimleri synth’iyle birbirine bağlar.

Takvim:
9 Kasım Çarşamba, 19.30: Berk Çakmakçı a.k.a. Age Reform
16 Kasım Çarşamba, 19.30: Batool Mohamad a.k.a. Em-El-Beat
23 Kasım Çarşamba, 19.30: Richard Eigner ve Roman Gerold a.k.a. Ritornell
30 Kasım Çarşamba, 19.30: Merve Şendil ve Ali İbrahim Öcal a.k.a. XXX

Berk Çakmakçı hakkında
Berk Çakmakçı, yüksek lisansını 2015’te Parsons School of Design’da fotoğraf alanında tamamladı. Grup sergilerinden bazıları: İsimsiz, (Pilevneli Project, İstanbul, 2012), KABA HAT İlk Sergi (İstanbul, 2012), Debi (Sakıp Sabancı Müzesi, İstanbul, 2009). Çakmakçı’nın performansları Babylon, Salon İKSV, Arkaoda, Roxy, ve Deform (tümü İstanbul) gibi mekânlarda yer almıştır.

Richard Eigner hakkında
Richard Eigner, Viyana ve Linz (Avusturya) arasında yaşayan bir besteci, ses mecrasına odaklanan sanatçı, prodüktör ve davulcudur. Yakın dönem sergilerinden bazıları: Galerie Forum Wels (2015), Sound Development City (Riga, Parnu ve Helsinki, 2014) ve Kunstraum Suburbia (Leonding, 2014). Ritornell’in de içinde bulunduğu Aquarium Eyes EP’si için Roman Gerold ile birlikte  “En İyi Albüm Mühendisliği” kategorisinde Amadeus Avusturya Müzik Ödülü ikinciliğini kazanmıştır.

Roman Gerold Hakkında
Roman Gerold, Viyana’da yaşayan bir gazeteci, yazar ve bestecidir. Gerold 1996 ve 2003 yılları arasında Avusturya’da farklı caz gruplarında piyanist olarak sahne almıştır. Heidi Reloaded (2010), “...und verbessern wir die Welt” (yön. Gloria Gammer, 2010), Koloman-Wallisch-Kantate (yön. Sara Hilliger, 2006) ve Glück (yön. Laura Nöbauer, 2006) gibi film ve tiyatro oyunları için müzik bestelemiştir.

Batool Mohamad Hakkında
Batool Mohamad, Şam Dramatik Sanatlar Yüksek Enstitüsü’nde oyunculuk eğitimi aldı. Suriye’de A Streetcar Named Desire (Dramatik Sanatlar Yüksek Enstitüsü, Şam) ve Hamlet (Hamra Tiyatrosu, Şam) gibi birçok tiyatro prodüksiyonunda rol aldı ve Goethe-Institut desteğiyle interaktif bir proje olan Play With Jam’de Suriyeli çocuklarla çalıştı. Mohamad, son olarak Erkan Mumcu’nun Sınırlar (2016) adlı filminde başrollerden birini üstlendi.

Ali İbrahim Öcal Hakkında
28. Akbank Günümüz Sanatçıları Ödülü’nü (2009) kazanan İstanbullu Ali İbrahim Öcal’ın sanat pratiğine disiplinlerarası bir yaklaşımı vardır. İşlerini bugüne dek Kuad Galeri (İstanbul, 2014), CerModern (Ankara, 2013), Baksı Müzesi (Bayburt, 2012), 3. Çanakkale Bienali (2012), Elgiz Müzesi (İstanbul, 2012), Galerie der Künstler (Münih, 2011) ve Galerie Juni (Keil, 2010) gibi kurum ve galerilerde sergilemiştir.

Merve Şendil Hakkında
2007 yılında Underscene Project’i kuran Merve Şendil, Cité Internationale des Arts (Paris), Approach Art Association (Pécs), Sextant et plus (Marsilya) ve ArtCenter (İstanbul) gibi konuk sanatçı programlarına katılmıştır. Yakın dönem sergilerinden bazıları: “Çokseslilik” (İstanbul Modern, 2014), “Başka Bir Dünyanın Zarafeti” (artSümer, İstanbul, 2014) ve “WHAT IF” (solo), (Alan İstanbul, 2014).

Asena Hayal hakkında
Ses yerleştirmesi ve interaktif video çalışmaları ile katıldığı sergilerin ardından, çeşitli sanatçılarla prodüksiyon koordinatörü olarak çalışmaya başladı. Sanatçı Köken Ergun ile 2015 Cakarta Bienali ve Moskova’daki Garage Güncel Sanat Müzesi’ndeki sergisi (2016)’nde çalıştı. Yakın zamanda, Diyalog Derneği’nin Goethe Enstitüsü tarafından desteklenen “Street Walking” projesinin koordinatörlüğünü üstlendi ve bu projeyle 2015 yılında Robert Bosch Vakfı’nın destek programıyla Berlin’e davet edildi.


[1] “namıdiğer” anlamına gelen İngilizce kısaltma

Bilgi için: Eda Erman | Alt | 0533 593 67 80 | eda@altbomonti.org


Performans: Murat Adash, "To the Extent" ["Sürece"]


Görsel sanatçının izniyle kullanılmıştır.

9 Ekim 2016 – 15:00-15:30

Murat Adash’ın performansı "To the Extent"te ["Sürece"], bir grup performansçı bedensel dizilimler arasında gidip gelir. Bu şekilde, kendi aralarında veya kendileriyle izleyiciler arasında devinim hâlinde temas ve ayrılık evreleri oluşur. Dağılma, yeniden bir araya gelme ve karşılıklılık stratejileri sayesinde, performansçılar, izleyicilerin müdahil olduğu hareketleri ve bedensel kompozisyonları biriktirmeye başlar. Canlı bedenlerden örülmüş bir duvardan hizaya gelme, kamuflaj, izolasyon ve kayboluş jestlerine, "To the Extent" sosyal ilişkilerin heykellik potansiyelini soruşturur. Hareket hâlinde şekiller ve pozlar, farklı görüntüleme pozisyonları ve karşı duruşları mümkün kılacak şekilde grubun bir portresi hâline gelir. Grup yapılanmaları arasında yönlenim ve müzakere süreçlerinin teşkil ettiği bireysel ve kolektif arasındaki sürekli dalgalanmalar aracılığıyla, oyuncu ve tanık, bedensel ve mekânsal konumlanmalarının yeniden düzenlenmesine imkân verir.

İstanbul’da yaşayan Almanya doğumlu Türk asıllı sanatçı Murat Adash’ın performansa odaklanan pratiği bedensellik ve mekânsallık arasındaki gerilimleri araştırır. Farklı mekânlarda insan gruplarıyla yaptığı koreografik müdahaleler aracılığıyla, yerleştirilmiş ve yerinden edilmiş, içerisi/içerideki ve dışarısı/dışarıdaki, oyuncu ve gözlemci arasındaki sosyal ve mekânsal dinamikleri irdeler. Sergi ve performanslarından bazıları: Manifesta 11 (Zürih, 2016); Julius Caesar Gallery (Chicago, 2015); EXPO Chicago (2015); Grimmuseum (Berlin, 2013); Month of Performance Art in Berlin [Berlin Performans Sanatı Ayı] (2013); Motorenhalle (Dresden, 2013); Kriti Gallery (Varanasi, 2013). En son Adash, Almanya’daki Hessiche Kulturstiftung’un bir yıllık İstanbul’da atölye hibesini kazanmıştır. Sanatçının School of the Art Institute of Chicago’dan görsel sanatlar alanında bir yüksek lisans derecesi bulunmaktadır.

www.muratadash.com



CHRISTODOULOS PANAYIOTOU
Sahnede Ölmek

Christodoulos Panayiotou'dan bir detay. Jean Capeille ile prova Stromboli, Italya, 2015. Fotoğraf: Giovanna Silva; Alt art space, Istanbul.,

12 Haziran Pazar 2016 – 15:00-17:00
Performans: Christodoulos Panayiotou, “Dying on Stage” [“Sahnede Ölmek”]
Yerler numarasızdır

Alt Sanat Mekânının “sanatta üreticilik meselelerine” adadığı ilk sezonu kapsamında, Christodoulos Panayiotou’nun “Dying on Stage” [“Sahnede Ölmek”] adlı sunum-performansına ev sahipliği yaptı.


AYKAN SAFOĞLU, CEREN ERDEM

Konuşma:Aykan Safoğlu, Ceren Erdem"Gülşen & Hüseyin: Toplumsal Cinsiyet, İşgücü ve Göç için Deneme Çekimleri"


Aykan Safoğlu, "Untitled (Gülşen & Hüseyin)" ["İsimsiz (Gülşen & Hüseyin), 2015]


Alt, her ayın ikinci ve dördüncü haftası Çarşamba ve Pazar günü yapacağı etkinlikler serisine, "Gülşen & Hüseyin: Toplumsal Cinsiyet, İşgücü ve Göç için Deneme Çekimleri" adlı üçüncü konuşma ile devam ediyor. Konuşma, 23 Mart Çarşamba günü 19:00’da gerçekleşti.

“Kapıdan giremezsen pencereden gir” sergisinde gösterilmekte olan Aykan Safoğlu’nun “İsimsiz (Gülşen & Hüseyin)” (2015) adlı işini çıkış noktası alacak konuşmada, anıtların İstanbul’daki kamusal mekânlardan kayboluşu, işgücü göçü ve yazar Tezer Özlü’nün (1943-1986) yaşamı ve külliyatı gibi konulara değinilecek.

Konuşma dili Türkçe’dir.

Aykan Safoğlu
Berlin’de yaşayan Aykan Safoğlu’nun Bard College'daki Milton AveryGraduate School of the Arts'tan fotoğraf alanında bir yüksek lisans derecesi ve Universität der Künste Berlin'deki "Art in Context" programından başka bir yüksek lisans derecesi bulunmaktadır. 2013’te Berlin-Uqbar’daki “Off-White Tulips” kişisel sergisinin yanı sıra, 2015 yılında, Beyrut-Ashkal Alwan’da “Home Works 7” ve New York-Jewish Museum’da “Sight and Sounds: Turkey” gibi grup sergilerine katıldı. Safoğlu, Rijksakademie van beeldende kunste, Amsterdam'da 2014-2015 döneminde SAHA misafir sanatçısıydı.

Ceren Erdem
İstanbul ve New York’ta yaşayan Ceren Erdem, bağımsız küratör ve yazar. Columbia Üniversitesi Modern Sanat: Eleştirel ve Küratöryel Çalışmalar ve Sabancı Üniversitesi Görsel Sanatlar-Görsel İletişim Tasarımı programlarından yüksek lisans derecesi bulunan Erdem, İstanbul Bienali ve British Council’de projeler gerçekleştirdi. Halen kurucularından olduğu küratöryel platform Interventions’ta genel yayın yönetmenliği yapmaktadır.


HASAN ÖZGÜR TOP, EMIN ÖZMEN

Konuşma: Hasan Özgür Top, Emin Özmen “Uzaktan: Bir Görsel Etiğin İnşaası”


Hasan Özgür Top, "A Gift from the Middle East" ["Ortadoğu'dan Bir Hediye"] (2013) Fotoğraf: Batu Tezyüksel

Alt her ayın ikinci ve dördüncü haftası Çarşamba ve Pazar günü yapacağı etkinlikler serisine, "Uzaktan: Bir Görsel Etiği İnşaası" adlı konuşma ile başlıyor. Konuşma, "Kapıdan giremezsen, pencereden gir" sergisinde yer alan Hasan Özgür Top'un davet ettiği World Press Photo ödüllü konuğu Emin Özmen ile 9 Mart Çarşamba günü 19.00'da gerçekleşecek.

Top'un "Ortadoğu'dan bir Hediye" (2013) adlı işini çıkış noktası alacak konuşma, şiddet görüntülerinin tarihine değinerek, savaş bölgelerinde "gazetecilik etiği" konusunu inceleyecek. Bunun yanı sıra, dünyanın farklı köşelerinde insanların bu savaş görüntüleri ile kurdukları ilişkiler Top ve Özmen tarafından irdelenecek.

Konuşma dili Türkçe'dir.

Hasan Özgür Top 
İstanbul’da yaşayan Hasan Özgür Top (d. 1988, Ankara), Galeri Zilberman’da (İstanbul), Depo’da (İstanbul) ve Lothringer 13’te (Münih) grup sergilerine katıldı ve işleri Siemens Sanat – Sınırlar Yörüngeler (2014) ve Mamut Art Project (2013) kapsamında gösterildi. Sanatçı, 14. İstanbul Bienali’ne (2015) paralel düzenlenen “Duygusal Düşünme” atölyesine katıldı. Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nden resim alanında bir lisans derecesi bulunuyor.

Emin Özmen 
İstanbul’da yaşayan Emin Özmen Agence Le Journal’da foto muhabirliği yapıyor. 2012 yılından bugüne Suriye İç Savaşı ve Suriyeliler’in göç yoluna dair fotoğraf çalışmaları bulunuyor. Bir çok işi Time, New York Times, Le Monde, Der Spiegel ve Guardian gibi yayınlarda yer alan Özmen’in ödülleri arasında World Press Photo, Prix Bayeux Calvados ve IdeasTap-Magnum Photos belgesel fotoğrafçılık ödülü var.


HERA BÜYÜKTAŞÇIYAN, ALEXIS ŞANAL

Hera Büyüktaşçıyan ve Alexis Şanal, Büyüktaşçıyan’ın bir önceki Alt sergisindeki işi "Bir şeyler çatlağını bulduğunda..."dan bahsettiler. Bu konu genişleyerek saklı kalmış kentsel, sosyal, kişisel ve siyasi tarihlerin tekrar ortaya çıkışını Bomonti Bira Fabrikası’nın tarihiyle ilintilenerek kapsadı.

Hera Büyüktaşçıyan Galeri Manâ (İstanbul), State of Concept (Atina) ve PiST///'te (İstanbul) kişisel sergiler açtı. En son 14. İstanbul Bienali'ne katılan Büyüktaşçıyan, 56. Venedik Bienali'nde Ermenistan'ı temsil eden sanatçılardan biriydi.

Alexis Şanal ŞANALarc’ın kurucu ortağı, mimar ve şehir plânlamacı. ŞANALArc ile bomontiada ve Şişhane Otoparkı gibi projeler üzerine çalışmış ve 2014-15 döneminde Graham Foundation Document Grant'e layık görülmüştür.


MAUSS KINSKI

Türkiye ve dünya gündemine odaklanarak, paylaşımcı ve katılımcı bir platform oluşturmayı amaçlayan Alt, açılış sergilerini takiben “Alt Etkinlikleri” ile performans mekanlarını ziyaretçilere açıyor.

Alt etkinlikler serisine, Mauss Kinski’nin performansı ile devam ediyor. Performans, 26 Mart Cumartesi günü 19:00’da gerçekleşti..

Mauss Kinski, geçen yıl Ahmet Öğüt ve Fino Blendax tarafından Öğüt’ün video işlerine yanıt olarak bestelenen ve çalınan elektro-synth parçaları, canlı elektro-saz (Öğüt) ve keyboard (Klein) eşliğinde sunacak. Video kliplerden oluşan yeni bir kompozisyon da Demirel tarafından canlı olarak mikslenecek. Sürpriz konuk müzisyenler de performansa katılacak.

Ahmet Öğüt, d. 1981, sanatçı, mülteciler ve sığınak arayanlar için bağımsız bir bilgi değiş tokuş platformu The Silent University’nin kurucusu. Ayrıca performans yapıyor ve ders veriyor. Yakın zamanda açtığı kişisel sergileri arasında Van Abbemuseum, Eindhoven (2015); Chisenhale Gallery, Londra (2015); ve Horst-Janssen-Museum, Oldenburg (2014) sayılabilir. 2009 yılında Venedik Bienali’nde Türkiye’yi eş-temsil etmenin dışında, Lyon, Shezhen, Liverpool, İstanbul ve Berlin Bienalleri’ne ve Performa 13 ve New Museum Trienali’ne katıldı. 

Ali M. Demirel, d. 1972, 1993 yılından beri minimal görselliğe ve yapısal kompozisyonlara odaklanan deneysel videolar yapıyor. Richie Hawtin ile (Plasktikman mahlasıyla) müzik klipleri üzerine çalıştıktan sonra, canlı görsel gösteriler tasarlamaya ve sahnelemeye başladı. Çalışmaları Guggenheim Müzesi, New York; Transmediale & CTM, Berlin; TodaysArt.NL, Lahey; Sonar Festival, Barselona ve Coachella, Indio, Kaliforniya gibi bağlamlarda sunuldu.

Barbara Klein, d. 1985, bir punk rock grubu bünyesinde, elektronik müzik DJ’i ve Lodz’daki Oiom Club sakini olarak sahne almış Polonyalı bir müzisyen ve görsel sanatçı. Richie Hawtin, Patti Smith & Soundwalk Collective ve Yamaha Drams Europe gibi müzisyen/gruplar için fotoğraf, video turne günlüğü veya konsept film türünde işler üretti. Müziği Berlin menşeli plak şirketi Fenou tarafından yayımlandı.

MERKEZ RADYOSU

Logo tasarım/design: Vahit Tuna

MERKEZ RADYOSU #1

15:00 | Ha Za Vu Zu & Metruk 

15:10 | Sohbet

Özge Ersoy ve Aslı Seven çeşitli radyo projeleri ve radyo için üretilmiş ses işlerinden bir seçki dinletecek ve üzerine söyleştiler.

15:40 | Masal Dinletisi

Seslendiren: Hande Çınar
Seçki: Lara Ögel ve Özge Ersoy

16:10 | Okuma ve Kurgu Seansı
“Poşet, Piton, Teodora”

Deniz Gül üzerine çalıştığı yeni kitabını henüz kurgu aşamasında dinleyiciye açıyor, eş zamanlı okuma ve kurgu yapıyor.

16:30 | Ha Za Vu Zu & Metruk


ZEYNEP OZ, SENA BASOZ, BURAK CEVIK, ONUR KARAOGLU

Konuşma: Zeynep Öz, Sena Başöz, Burak Çevik, Onur Karaoğlu "Yeni İş Üretim Süreci: Domates Biber Patlıcan"

Video still from "Bunlar Var. Bunlar Bizim"den video görüntüsü


Alt her ayın ikinci ve dördüncü haftası Çarşamba ve Pazar günü yapacağı etkinlikler serisine, "Yeni İş Üretim Süreci: Domates Biber Patlıcan" adlı ikinci konuşma ile devam ediyor. Konuşma, 13 Mart Pazar günü 15.00'da gerçekleşti.

Küratör Zeynep Öz'ün SPOT Üretim Fonu'nun desteklediği projelerin sergileneceği "Domates Biber Patlıcan - Produce"un hazırlık süreçlerini anlatacağı konuşmada, sanatçı Sena Başöz, Fol Sinema Topluluğu küratörü Burak Çevik ve tiyatro yönetmeni Onur Karaoğlu kendi projelerini detaylandırmak üzere Öz'e eşlik edecekler.

Konuşma dili Türkçe'dir.

Zeynep Öz
İstanbul'da yaşayan küratör Zeynep Öz, SPOT’un eş kurucusu ve SPOT Üretim Fonu’nun direktörüdür. 2016 Aichi Trienali’nin eş küratörlüğünü ve Ashkal Alwan – Home Workspace Program Çalışma Programı’nın müfredat komitesi üyeliğini sürdürmektedir.

Sena Başöz
Sena Başöz sanatçı ve film yönetmeni. 2010 yılında Bard College’da Film/Video alanında yüksek lisansını tamamladı. Çalışmaları DEPO, Siemens Sanat, Badgast, LAXART gibi mekânlarda sergilendi ve Cannes Film Festivali, Crossing Europe, Gran Paradiso (Progetto Natura Ödülü) gibi festivallerde gösterildi.

Burak Çevik
Burak Çevik’in 2010’da tamamladığı kısa filmi "Beklerken" yurtiçi ve yurtdışı festivallerde gösterildi. 2015’te kurduğu, alternatif film ve video üzerine odaklanan Fol Sinema Topluluğu’nun film gösterimlerini programlamaya ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde sinema eğitimine devam ediyor.

Onur Karaoğlu
Onur Karaoğlu Boğaziçi Üniversitesi’ndeki sosyoloji eğitiminin ardından Columbia Üniversitesi’nde tiyatro yönetmenliği alanında yüksek lisans yaptı. Orhan Pamuk’un Masumiyet Müzesi | The Museum of Innocence’ın direktörü olarak çalışmaktadır. 2013 yılından beri Boğaziçi Üniversitesi’nde performans üzerine ders vermektedir.